torstai 11. lokakuuta 2012

Ostokset netistä

Nyt ei valitettavasti ole kuvia tarjolla, mutta on pakko kommentoida hieman Zalandon toimintaa kun tänään tuli sieltä suunnasta aika mielenkiintoinen sähköposti.

Olen tosiaan maksanut jo melkein kuukausi sitten nuo vaatteet, jotka tilasimme (ja jotka esittelinkin täällä) ja pidimme, sillä varmistin tietysti asiakaspalvelun kautta, että heille sopii, etten maksa palautuksia. Olisi aika turhaa maksaa nekin vaatteet etukäteen, jotka kuitenkin pitää palauttaa ja sitten pitää odotella kuukauden päivät, jotta saisi omat rahansa takaisin.
Palautusjärjestelmä Zalandolla on todella surkea. Asiakkaan pitäisi itse tulostaa palautuslomake netistä asiakas- tai tilausnumeron kautta. Olen itse tottunut nettitilauksia tehdessäni siihen, että toimituksen mukana tulee valmiiksi palautuslomake. Tuskinpa jokaisesta taloudesta löytyy tulostin? Meiltä ei ainakaan löydy, joten soitin - taas - asiakaspalveluun ja annoin tästä palautetta. Samalla sieltä luvattiin pienen suostuttelun jälkeen lähettää postin kautta kyseinen lomake (yrittivät ensin ehdottaa, josko lähettäisivät sen sähköpostiini...). Palautuslomaketta sain odotella yli kaksi viikkoa. Onneksi palautusoikeus on 30 päivää. Olen kuitenkin tottunut siihen, että hoidan palautuksen mahdollisimman pian, jottei tavaraa jää nurkkiin roikkumaan ja sitä myöten unholaan. Sain muutaman kerran soitella palautuslomakkeen perään. Itse lomake oli lopulta vajaavainen, eikä siinä ollut kahtena kappaleena tilatuille tuotteille omia sarakkeita (tilasin kahta kokoa, jottei tarvinnut odottaa väärän koon sattuessa uutta toimitusta).
Palautuksen hoidin heti lomakkeen saapumisen jälkeisenä päivänä MyPack-toimipisteeseen, josta paketin olin hakenutkin. Nyt tänään sähköpostista löytyi 1. maksukehotus, summa vastasi palautettujen vaatteiden arvoa.
"Jos olet esimerkiksi tehnyt palautuksen ja maksanut alkuperäislaskusta vain palautuksen jälkeen jäljelle jäävän summan tai muuten laskun kokonaussummaa pienemmän summan, ota yhteyttä asiakaspalveluumme, jotta voimme tarkastaa maksutapahtuman mahdollisimman pian."
Soitin tosiaan taas kerran asiakaspalveluun ja siellä todettiin, ettei palautuksia ole jostain syystä saatu vastaan. Nyt minulle lähetetään postissa jonkinlainen lomake, johon minun pitää kirjallisesti todistaa, että olen tehnyt palautuksen! Jotenkin olettaa, että tällaisen virheen sattuessa henkilökunta ottaa asian hoitaakseen, eikä siitä aiheuteta asiakkaalle enempää tekemistä / kustannuksia. Muutenkin asiakaspalvelun henkilökunta tuntuu olevan aika pihalla asioista ja minua myös häiritsee, etten ole vieläkään puhunut kunnolla suomea osaavan henkilön kanssa. Ei se muuten haittaisi, mutta osaamisen ollessa tuota tasoa, olisi mukava jos minun asiani ymmärrettäisiin eikä jankutettaisi samaa.

Sen sijaan on pakko mainita kehut FOOTWAYN toiminnalle! Oli erittäin helppo asioida ja palauttaminen ja rahojen saaminen sujuivat erittäin vaivattomasti. Nykyään harkitsen kahdesti ennen kuin tilaan Zalandosta.


P.S. Himoitsen tällä hetkellä Jeffrey Campbellin nilkkureita! Olisin suunnattoman iloinen, jos joku haluaisi sellaiset minulle ostaa. Mieluiten kokoa 36 (tai 37...). Kiitos. :)

4 kommenttia:

  1. Huoh, kas sama kävi mulle palautusten kanssa. Taidan lähettää niille kopiota palautuskuitista skannattuna, samoin kopion pankin maksukuitista. En jaksa alkaa ees saikkaamaan näitä... Enkä kyllä enää toiste tilaa, onneksi sain kerralla haluamani ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aika harmillista jos näyttää olevan aika vakiona Zalandon toiminnassa nuo ongelmat. Varsinkin kun mainostus on tällä hetkellä aika näkyvää. Toivottavasti onnistut palautuskamppailusi kanssa! :D

      Poista
    2. Homma selvis mun osalta! Pistin kopion palautuskuitista, niin parin vkon päästä tuli viesti, et homma ok. Pahoittelivat hitautta... Eäääh.

      Poista
    3. Selvä. Minulla taas tuli tämä kirjallinen palautustodistus. Palautuskuorta ei ollut maksettu valmiiksi ja kyseinen osoite meni Saksaan asti, joten vihainen soitto Zalandoon -> yhtäkkiä asian pystyikin hoitamaan sähköpostitse...

      Poista